Verzendmelding

Op de dag van verzending ontvangt u van ons een email met een track en trace link.
Zo kunt u zelf via internet zien waar uw pakketje zich bevindt.
Over het algemeen wordt door onze pakketdienst GLS binnen 24 uur geleverd. (buitenland 2 á 3 werkdagen).

Ophalen/ Pakketshop als alternatief afleveradres

Het kan voorkomen dat onze GLS chauffeur een pakket niet op een afleveradres kan bezorgen, bijvoorbeeld omdat de ontvanger niet thuis is. Om u de mogelijkheid te bieden uw pakket alsnog snel in uw bezit te krijgen, kunt u er voor kiezen om deze bij de dichtstbijzijnde Pakketshop te laten afgeven. Zo kunt u, of een door u gemachtigde persoon, het pakket ophalen wanneer het u uitkomt.
Een pakket wordt alleen meegegeven op vertoon van het Niet Thuis Bericht of e-mail bevestiging en een geldig legitimatiebewijs. Het pakket dient binnen vijf werkdagen bij de Pakketshop te worden opgehaald. Mocht het pakket niet worden opgehaald, dan neemt de GLS-chauffeur het weer mee en wordt het pakket retour afzender gestuurd.

FlexDelivery-Service van GLS Netherlands.

Zodra een pakket is besteld, krijgt de ontvanger een e-mail met de geplande dag met een tijdsvenster van drie uur. Als de ontvanger van te voren weet niet thuis te zijn, dan zijn er twee mogelijkheden. Het pakket doorsturen naar een GLS pakket shop en afhalen wanneer het uitkomt, of het pakket binnen vijf werkdagen thuis laten bezorgen.

Als het pakket wordt bezorgd, maar er blijkt toch niemand thuis te zijn dan kan de ontvanger wederom de bezorging aanpassen per e-mail. Het pakket kan een andere dag worden bezorgd, bij de buren worden afgegeven, aflevering bij een GLS-depot of afhalen in een pakketshop naar keuze.

De dienst is beschikbaar voor elke particuliere ontvanger van GLS-pakketten, mits de verzender naast het afleveradres ook het e-mailadres van de geadresseerde meegeeft in de zendinggegevens.

GLS verzorgt pakketdiensten voor 212.000 klanten in Europa en biedt daarnaast expres- en logistiekdiensten.